


Erik Huss
- 17 okt. 2019
- 10 min.
På jakt efter räckviddsångest i Norge
Utsikt från fjället Rampestreken över Åndalsnes, norska Vestlandet. MED ELBIL BAND FJORDAR OCH FJÄLL Det var med viss bävan som vi den 24 juli i somras styrde kosan västerut från Ellagård i Täby med vår relativt nya KIA e-Niro, en elbil, dvs utan avgasrör. Bara jag och min fru, inga barn. Många frågor snurrade i huvudet: Hur långt kunde vi köra innan vi måste stanna? Finns det laddstationer där man behöver dem? Hur länge måste vi vänta för att ladda klart? Kan man få norsk el
556 visningar0 kommentarer



Erik Huss
- 17 jan. 2018
- 2 min.
Se till att bli framgångsrik – på riktigt
Min nya idol, Tiokasin Ghosthorse. En mycket klok man. FRAMGÅNG I NÄRINGSLIVET I många sammanhang premieras framgång som ett tecken på att du har lyckats i din karriär, med ditt företag, att den ekonomiska tillväxten är stark eller att ni har sålt över förväntan. Marknaden belönar sådan framgång. Men exakt vad är framgång? Sedan den moderna marknaden och privatkonsumtionen exploderade på 1950-talet har tillväxten inom många områden accelererat kraftigt. Det kan gälla befolkni
112 visningar0 kommentarer



Erik Huss
- 2 juli 2017
- 4 min.
Fossilbilen som du idag kör själv är snart borta
Framtidens transport av svenska företaget Nevs, www.nevs.com KLIMATÅNGESTDÄMPANDE ARTIKEL Bensin- och dieselbilen kan redan inom 8 år vara i princip borta från marknaden, enligt analyser från tankesmedjan RethinkX. Beräkningarna bygger på hur snabbt innovationer brukar utvecklas. ”Vi står inför en av de snabbaste, mest kraftfulla och oåterkalleliga förändringarna i transporthistorien”, hävdar James Arbib och Tony Seba i rapporten Rethinking Transportation 2020–2030. Författar
208 visningar0 kommentarer



Erik Huss
- 22 sep. 2016
- 3 min.
Vad har ditt varumärke för impact på planeten?
De över 4100 meter höga granitpelarna Aiguille Verte och Grandes Jorasses i Mont Blancmassivet står kvar, men glaciärerna smälter allt snabbare. Foto: Erik Huss Att värna om sitt företag och dess rykte är självklart för alla som driver affärer. Om du inte har koll på ditt varumärke vet du heller inte hur du ska förbättra det. Hittills är det självklart för de flesta produktionsföretag att köpa råvaror, processa dem och sedan sälja så mycket som möjligt. Det ger bra tillväxt.
75 visningar0 kommentarer