


Erik Huss
- 17 okt. 2019
- 10 min.
På jakt efter räckviddsångest i Norge
Utsikt från fjället Rampestreken över Åndalsnes, norska Vestlandet. MED ELBIL BAND FJORDAR OCH FJÄLL Det var med viss bävan som vi den 24 juli i somras styrde kosan västerut från Ellagård i Täby med vår relativt nya KIA e-Niro, en elbil, dvs utan avgasrör. Bara jag och min fru, inga barn. Många frågor snurrade i huvudet: Hur långt kunde vi köra innan vi måste stanna? Finns det laddstationer där man behöver dem? Hur länge måste vi vänta för att ladda klart? Kan man få norsk el
556 visningar0 kommentarer



Erik Huss
- 17 jan. 2018
- 2 min.
Se till att bli framgångsrik – på riktigt
Min nya idol, Tiokasin Ghosthorse. En mycket klok man. FRAMGÅNG I NÄRINGSLIVET I många sammanhang premieras framgång som ett tecken på att du har lyckats i din karriär, med ditt företag, att den ekonomiska tillväxten är stark eller att ni har sålt över förväntan. Marknaden belönar sådan framgång. Men exakt vad är framgång? Sedan den moderna marknaden och privatkonsumtionen exploderade på 1950-talet har tillväxten inom många områden accelererat kraftigt. Det kan gälla befolkni
112 visningar0 kommentarer



Erik Huss
- 10 feb. 2017
- 3 min.
Varför ska du satsa på en cirkulär affärsmodell?
Förra veckan lanserades en mycket intressant rapport om hur vi i Norden ser på cirkulär ekonomi. Det var SB Brands Insight som genomfört studien och resultaten förvånade mig. Den absoluta majoriteten av de skandinaviska konsumenterna har aldrig hört talas om cirkulär ekonomi, den typen av tänk som marknaden behöver ställa om till för att vi ska klara FN:s hållbarhetsmål. I rapporten tillfrågades 2400 konsumenter och beslutsfattare på 300 stora företag i Sverige, Norge, Danmar
505 visningar0 kommentarer



Erik Huss
- 22 sep. 2016
- 3 min.
Vad har ditt varumärke för impact på planeten?
De över 4100 meter höga granitpelarna Aiguille Verte och Grandes Jorasses i Mont Blancmassivet står kvar, men glaciärerna smälter allt snabbare. Foto: Erik Huss Att värna om sitt företag och dess rykte är självklart för alla som driver affärer. Om du inte har koll på ditt varumärke vet du heller inte hur du ska förbättra det. Hittills är det självklart för de flesta produktionsföretag att köpa råvaror, processa dem och sedan sälja så mycket som möjligt. Det ger bra tillväxt.
75 visningar0 kommentarer